De Brabus B63 S is de ultieme afgeleide van de op zich al excessieve Mercedes E 63 AMG. De Duitse tuner heeft zijn best gedaan om de berline (en break) een stevige oppepbeurt te geven. Bovendien hebben de ingenieurs lang in de windtunnel gewerkt om de neerwaartse druk te verhogen en de stabiliteit bij erg hoge snelheden te verbeteren. De meeste stroomlijnonderdelen zijn gemaakt in koolstofvezel: spoilers, diffusor,...
De 6.2 V8 onder de motorkap werd 30 pk sterker en piekt voortaan op 555 pk (408 kW). Ook het koppel is gestegen, van 630 naar 650 Nm. Die lichte stijging van het rendement is te danken aan twee sportieve luchtfilters en een herwerkte motorsturing. Om de trekkracht te verbeteren, is een differentieel gemonteerd dat tot 40 procent kan sperren. Het resultaat van alle verbeteringen is een Brabus B63 S die naar 100 km/h spurt in 4,3 seconden en die een topsnelheid haalt van 320 km/h - op voorwaarde dat de klant kiest voor de juiste combinatie van velgen en banden, want Brabus biedt een hele reeks wielen van 18 tot 20 duim aan, telkens met Yokohama-rubber.
Het interieur kan naar wens worden gepersonaliseerd. Er is keuze uit allerlei hogekwaliteits leersoorten of alcantara voor de stoelen en sierelementen uit koolstofvezel of edelhout. Brabus monteert sowieso een snelheidsmeter die tot 360 km/h gaat en waarin het logo van de tuner te zien is.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!