In de basis is de Caterham Super Seven 1600 eigenlijk de Seven 275 die we al langer kennen. Zo krijgt hij dezelfde 1.6 Sigma-motor van Ford, met 137 pk. Genoeg om de 545 kilo lichte Super Seven in 5 seconden naar de 100 km/u te stuwen. Om hem een extra retrotoets te geven zit de dubbele K&N-luchtfilter bloot achter een gat in de motorkap. Daarmee zou het klassieke carburatorgeluid nagebootst moeten worden.
Maar het grootste verschil tussen de Super Seven 1600 en de Caterham Seven 275 zit hem in zijn uiterlijk. Kijk maar naar de lange en ronde spatborden, de dunne bandjes en het heerlijke interieur met, zo te zien, lekker zachte leren zetels. De klokken komen van Smiths en zijn nog volledig analoog. Je hebt keuze uit 7 kleuren, allemaal afkomstig uit de jaren '70. In het VK kan je er eentje kopen vanaf 33.495 pond (zo'n 38.000 euro), een Belgische prijs is er nog niet.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!