Naar het voorbeeld van Ford met de Mustang Mach-E recupereert ook Chevrolet een bekende naam voor een volledig nieuw model met een elektrische aandrijving. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat de twee elektro-SUV's directe rivalen worden. Toch op de Amerikaanse markt, want de nieuwe Chevrolet Blazer komt vooralsnog niet naar Europa.
En jawel, dat is best jammer. De op de gloednieuwe Lithium-architectuur bouwende Chevrolet Blazer krijgt vier verschillende varianten: de LT1, LT2, RS en SS. Opmerkelijk: afhankelijk van de variant beschikt de elektrische SUV over enkel voor-, louter achter- of gewoon vierwielaandrijving.
SS met WOW
Vooralsnog communiceert de Amerikaanse constructeur enkel over de Super Sport, de vierwielaangedreven topversie van de elektrische SUV. Het systeemvermogen van 565 pk en maximumkoppel van 879 Nm. In de zogeheten WOW-rijmodus, kort voor Wide Open Watts, sprint de Chevy Blazer SS in minder dan 4 seconden van 0 naar 100 km/u.
De Chevrolet Blazer SS krijgt een aangepast koetswerkdesign, een specifieke onderstelset-up en bredere 22-duimsvelgen, gevuld met Brembo-remmen. Moet wel, want de Super Sport wil zich graag meten met de sportieve Ford Mustang Mach-E GT.
Rijbereik?
Naar de capaciteit van de accupakketten blijft het vooralsnog raden, de Amerikaanse constructeur communiceert enkel over het rijbereik van de elektrische Chevrolet Blazer. De range van de batterijen schommelt tussen 400 en 515 kilometer, afhankelijk van de gekozen versie. De Super Sport haalt 470 kilometer op een laadbeurt.
DC-snelladen kan de Chevrolet Blazer EV aan maximum 190 kW, zodat je aan een 10 minuten genoeg hebt om het rijbereik met ongeveer 125 kilometer te verlengen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!