Citroën gaat van de DS3 een sportieve Racing-versie uitbrengen, die op het salon van Genève in een opzichtige grijs-oranje livrei te ontdekken is. De esthetische wijzigingen en de carbonafwerking geven deze versie, die in beperkte oplage gebouwd zal worden, een heel agressief voorkomen, met onder meer een diffusor in koolstofvezel en achttienduimvelgen, die de stroomlijn moeten verbeteren. Het interieur wordt eveneens gekenmerkt door het gebruik van koolstofvezel en door het 'Racing'-opschrift.
De 1.6 THP onder de motorkap van deze 3,94 meter lange driedeurs werd opgevoerd tot 200 pk en 275 Nm. Naast deze nieuwe motor werd ook de ophanging onder handen genomen, met nieuwe schokdempers voor- en achteraan en specifieke, stuggere veren. Bovendien werden de sporen voor- en achteraan met 30 millimeter verbreed. Het koetswerk werd ook 15 millimeter dichter bij de grond gelegd.
De afstelling van de stuurbekrachtiging werd aangepast aan een dynamische rijstijl, en hetzelfde geldt voor het ESP. Om de wagen te stoppen heeft Citroën de DS3 Racing uitgerust met versterkte remmen met specifieke schijven (achteraan geperforeerd). Vooraan beschikken de remklauwen over vier zuigers. Deze ultieme DS3, die teert op het succes van Citroën in de WRC-rally's, is beschikbaar vanaf het tweede semester van 2010. De productie is echter beperkt tot slechts duizend exemplaren.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!