De uitbouw van de elektrische modellen binnen het Citroën-gamma gaat verder. Het merk heeft net de uitstootvrije versie onthuld van zijn Berlingo Multispace. Die is E-Berlingo Multispace gedoopt en neemt alle kenmerken over van de bestelwagenversie. Hij onderscheidt zich er enkel van door een paar uitrustingselementen die hem wat meer high-tech maken.
Bekende basis
Onder het kleedje van deze Berlingo, die nog steeds plaats biedt aan de bestuurder en zijn vier passagiers, vinden we een elektromotor met een vermogen van 67 pk (200 Nm). Die wordt gevoed door twee lithium-ionbatterijen van 22,5 kWh, die onder de vloer zijn ingebouwd, voor en achter de achteras. Samen geven ze de bestelbreak een theoretisch rijbereik van 170 kilometer na een laadtijd van 8,5 tot 15 uur aan een klassieke thuisstekker. Als optie is een snellaadmogelijkheid verkrijgbaar. Daarmee kan de batterij in 15 minuten tot 50 procent worden opgeladen en in 30 minuten tot 80 procent. Op praktisch vlak is het goed om weten dat de batterijen geen invloed hebben op de koffer: die is nog steeds 675 tot 3.000 liter groot afhankelijk van de stoelconfiguratie.
High-tech
Qua uitrusting heeft de E-Berlingo Multispace standaard recht op een snelheidsbegrenzer, airco en een bandendrukcontrole. Het afwerkingsniveau Shine voegt daar nog een zevenduims aanraakscherm in kleur aan toe. Een achteruitrijcamera en navigatie zijn opties. Verder is deze Berlingo uitgerust met een klimaatregeling waarmee het interieur van op afstand op temperatuur kan worden gebracht. Via je smartphone kan je bovendien de laadtoestand van de batterij raadplegen. In mei komt de E-Berlingo Multispace naar de showrooms. Een prijs is voorlopig nog niet bekend.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!