In tegenstelling tot de Chevrolet Camaro en de Ford Mustang heeft de Dodge Challenger - die in 2023 uit de catalogus wordt geschrapt - nooit meer een 'officiële' cabriovariant gekend sinds 1971. Dat is nog steeds niet het geval, al is de autofabrikant het dakloze model duidelijk wel genegen. Getuige de steun die het verleent, via zijn dealernetwerk, aan dit experiment waarbij een onafhankelijke tuner de slijpschijf bovenhaalt.
Als basis dient een Challenger Coupe geproduceerd in Brampton, Ontario, Canada, die partner Drop Top Customs transformeert tot een zonnige cabriolet in zijn winkel in Florida. Maar met een snelle doorlooptijd, aldus Dodge.
Via het officiële netwerk
De ombouw kan bij de dealer worden aangevraagd door klanten die een nieuwe Challenger in de uitvoeringen R/T, R/T Scat Pack of SRT Hellcat bestellen. De fabrieksgaranties blijven overeind en aan de softtop zelf hangt een garantie van drie jaar en 36.000 mijl. Maar let op, goedkoop zijn deze snijtafelpraktijken niet: van 25.999 dollar (25.600 euro) tot 38.000 dollar (37.400 euro) naargelang de motor bovenop de aankoopprijs van de coupé.
De Challenger Cabrio zal dus veel duurder (en zeldzamer) zijn dan zijn concurrenten, de Camaro en Mustang. Deze aanbieding is alleen beschikbaar in Noord-Amerika. Voor een Europeaan wordt het nog duurder, want die moet ook rekening houden met de invoer en homologatie...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!