Op amper vier maanden tijd heeft de DS 4 (zeg niet langer Citroën DS) zijn motorenaanbod drastisch vernieuwd. In november 2014 al had deze cross-over de drukgevoede 1.2 PureTech met 130 pk en de 1.6 BlueHDi met 120 pk mogen verwelkomen, nu ondergaat ook de rest van het gamma een update. Bij de benzines zien we de komst van een 1.6 THP van 165 pk, met stop-startsysteem en een zestrapsautomaat; het dieselpalet wordt uitgebreid met de 2.0 BlueHDi van 150 en 180 pk, respectievelijk met manuele zesbak en zestrapsautomaat en telkens met stop-startsysteem. Voor de minst krachtige van de twee belooft DS een gemiddeld normverbruik van 3,9 l/100 km, of 100 g CO2/km. Tegelijk met deze motoren doet nieuwe uitrusting zijn intrede: een handsfree instap- en startsysteem en een navigatiesysteem met 7 duim groot aanraakscherm.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!