Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Elektrische BMW i4 is officieel + prijzen

Verwachte lancering : 27-11-2021

Geschreven door Klaas Janssens op 02-06-2021

De BMW i4 is een elektrische 4 Reeks Gran Coupé die debuteert als eDrive 40e en als M50. Moet de Tesla Model 3 zich zorgen maken?

München had al enkele beelden getoond en wat technische informatie gelost van de nieuwe BMW i4, maar nu toont de elektrische 4 Reeks Gran Coupé zich volledig. Wat hebben we allemaal geleerd?

Belgische prijzen en leveringen

De Belgische leveringen van de elektrische BMW i4 beginnen in november 2021. En dat aan de volgende prijzen:

  • BMW i4 eDrive40e: 59.600 euro
  • BMW M50: 73.000 euro

BMW i4 eDrive 40

De BMW eDrive40 houdt het bij een elektromotor die de 340 pk en 430 Nm op de achterwielen zet. De sprint van 0 naar 100 km/u is geklaard in 5,7 seconden en de topsnelheid wordt begrensd op 190 km/u. Het batterijpakket heeft een capaciteit van 80,7 kWh en belooft een rijbereik van 590 kilometer.

Adaptieve dempers, luchtvering en 17-duimsvelgen zijn standaard op de BMW i4 eDrive 40. Voor het M-onderstel moet je opleggen.

BMW i4 M50

De topversie van de het BMW i4-gamma wordt een M Performance. De door twee elektromotoren aangedreven M50 verzamelt een systeemvermogen van 544 pk voor een maximumkoppel van 795 Nm, wat volstaat om in 3,9 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten en om een topsnelheid van 225 km/u te halen. Net zoals bij de BMW i4 eDrive 40 is de accu 80,7 kWh sterk, wat zich bij de M50 vertaalt in een autonomie van 510 kilometer.

De BMW i4 M50 staat op een adaptieve M-ophanging met 18-duimers - al staan er ook 20-duimsvelgen op de optielijst. Ook standaard: het variabele sportstuur, de M-sportremmen en een extra veerpootbrug vooraan.

Laden

De elektrische BMW i4 laadt aan 200 kW, waardoor je - in theorie - aan tien minuten genoeg hebt om voldoende stroom te tanken om 150 kilometer ver te rijden. Aan de 11 kW-lader (AC) reken je om ongeveer 8,5 uur om het accupakket weer op peil te brengen.

2022 BMW i4 eDrive40 Charging 200 kW

Interieur en kofferruimte

Het interieur van de BMW i4 is nauw verwant met dat van de 3 en de 4 Reeks, toch krijgt de elektrische Gran Coupé specifieke designaccenten. Dat merk je vooral aan het ontwerp van de middenconsole, waarvan de modules herschikt werden. Het dashboard wordt gedomineerd door de zogeheten BMW Curved Display, een digitaal paneel dat de displays van het instrumentarium (12,3 inch) en de infotainmentscherm (14,9 inch) bundelt. De BMW i4 komt bovendien met de jongste evolutie van het iDrive.

Met een lengte van 4,79 meter is de BMW i4 meer dan 15 centimeter langer dan de 4 Reeks Gran Coupé van de vorige generatie. De koffer is wel iets kleiner geworden: want het laadvolume krimpt van 480 naar 470 liter. Met neergeklapte achterbank heb je tot 1.290 liter tot je beschikking.

2022 BMW i4 interieur

 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten