De Ferrari California T staat volop in de schijnwerpers. Na de unieke versie in Rosso Corsa-kleur op het salon van Brussel (dat deze zondag sluit), kan de coupé-cabriolet nu ook uitgerust worden met de optie ‘Handling Speciale’. Dit pakket past vooral het onderstel aan. De ophanging is vooraan 16 procent en achteraan 19 procent harder afgeveerd. In de Sport-modus (te selecteren met de Manettino-schakelaar aan het stuur) krijgen de schokdempers een specifieke afstelling die hun reactietijd verbetert, kwestie van de rolneigingen van de Italiaan te verminderen.
En ook nog …
De 3.8 V8 turbo met 560 pk werd niet aangepast. Nog in de Sport-modus, reageert de versnellingsbak alerter. Hij schakelt sneller en sportiever, ook bij het terugschakelen. De tractiecontrole F1-Trac werd eveneens aangepast voor een betere respons, vooral bij het uitkomen van een bocht en op een slecht wegdek. Om het helemaal af te maken, werd het uitlaatgeluid aangepast voor een ‘sportiever karakter’ dankzij een demper die het geluid regelt naargelang het toerental.
HS-badge
De California T Handling Speciale heeft ook recht op enkele kleine esthetische accenten die hem onderscheiden van de rest. De 2+2 coupé-cabriolet gebruikt een radiatorrooster in mat grijs (Grigio Ferro). De diffuser achteraan heeft dezelfde kleur. De uitlaatpijpen zijn dan weer mat zwart. Een speciaal plaatje in het interieur geeft aan dat de California T een HS-exemplaar is. De prijzen worden aangekondigd op het salon van Genève in maart, waar hij aan het publiek wordt onthuld.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!