Ferrari stelt in Genève (6-16 maart) een nieuwe, drukgevoede V8 voor onder de motorkap van de California. De 3.855 cc grote motor levert 560 pk, of 70 pk meer dan de atmosferische 4.3 van de California. De coupé-cabrio met 2+2 zitplaatsen krijgt dankzij de turbo's ook 250 Nm meer (755 Nm). De nieuwe motor geeft de Italiaan de wind in de rug, want hij sprint voortaan in 3,6 seconden van 0 naar 100 km/h (tegenover 3,8 seconden voordien). Zonder nu al exacte cijfers vrij te geven, belooft Ferrari bovendien dat het normverbruik met zo'n 15 procent daalt. Dat zou betekenen dat hij rond de 11 l/100 km uitkomt.
Met de komst van de turbo-V8 ondergaat de California nog enkele andere aanpassingen. Zo krijgt hij de jongste evolutie aangemeten van de stabiliteitscontrole F1-Trac en is het chassis herijkt. Voor de remmen doet hij standaard een beroep op CCM3-koolstofkeramische schijven met blokjes in composietmateriaal. Ten slotte is ook het design van de auto herwerkt. De luchthapper op de motorkap is verdwenen. De flanken zijn herwerkt en de uitlaatpijpen zijn voortaan horizontaal opgelijnd. In het interieur is een nieuw stuurwiel geplaatst en op de middenconsole is een turbodrukmeter aangebracht.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!