De FF ruimt plaats voor de GTC4Lusso, ook al gaat het eigenlijk maar om een facelift van Ferarri’s GT met vier plaatsen. Hij wordt nog altijd op de vier wielen aangedreven, maar het systeem heet nu 4RM-S, waarbij S staat voor steering. Dat betekent dat de vier wielen niet alleen aangedreven worden, maar ook meedraaien. Dit steigerende paard kan ook rekenen op een elektronisch differentieel (E-Diff) en magnetorheologisch geregelde schokdempers (SCM-E).
Sterkere V12
De GTC4Lusso wint 30 pk tegenover de FF. Zijn 6.3 V12 levert dus 690 pk bij 8.000 tr/min. Hij ontwikkelt 697 Nm bij 5.750 tr/min. 80 procent van dit koppel is al beschikbaar vanaf 1.750 tr/min. Met het nodige geluidsspektakel snelt de Ferrari van 0 naar 100 km/u in 3,4 seconden en haalt hij maximaal 335 km/u. De GTC4Lusso breekt met de stijl van de FF. De proporties blijven weliswaar hetzelfde, maar de GTC4Lusso groeit overal enkele millimeters: in de lengte, de breedte en de hoogte. Bovendien werkten de ingenieurs uit Maranello aan de stroomlijn, vandaar de zijdelingse luchtinlaten en de spoiler op het dak.
HD-aanraakscherm
Binnenin vormt een groot capacitief scherm van 10,25 duim het zichtbare gedeelte van het nieuwe infotainmentsysteem van de Italiaan. Dankzij een kleinere airbag is het stuurwiel van de GTC4Lusso wat compacter. Bovendien sleutelde Ferrari aan de bedieningsknoppen voor een betere ergonomie.
Mocht je je afvragen waar de naam van dit model vandaan komt: GTC4Lusso verwijst naar de 330 GTC, 330 GT en 250 GT Berlinetta Lusso. Je kunt de nieuwe Ferrari ontdekken op het salon van Genève, van 3 tot 13 maart 2016.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!