Het eerste wat opvalt aan de Fiorino Panorama, is dat hij in vergelijking met de gewone vijfzitsversie uitgerust is met dakrails en extra achterste zijruitjes. Aan die laatste heeft hij wellicht de naam Panorama te danken. Deze Italiaan werd ontworpen voor kleine gezinnen en pakt uit met een moduleerbaarheid die Free Space werd gedoopt en verschillende stoelconfiguraties mogelijk maakt. Zo kunnen de voorste passagiersstoel en de achterbank worden verwijderd, waarna het laadvolume 2.800 liter groot wordt en de maximale laadlengte 2,5 meter bedraagt (met een koetswerklengte van amper 3,96 meter). Met de achterbank op zijn plaats beschik je nog altijd over 330 liter onder de hoedenplank en 650 liter tot tegen het dak.
Voor de rest bleef alles hetzelfde als in de andere Fiorino-versies: de draaicirkel van 10,15 meter, de zijdelingse schuifdeuren, de grote voorruit, de uitstekende bumpers en de motoren, een 1.3 JTD van 75 pk en een 1.4 van 73 pk. Het persbericht maakt ook gewag van een elektrische versie die Fiat aan het ontwikkelen is. Die zal na een laadtijd van drie tot zes uur (afhankelijk van het vermogen van het stopcontact) een rijbereik hebben van circa honderd kilometer. Fiat vermeldt een optrektijd van 0 tot 50 km/h op van 7 seconden en een topsnelheid van 80 km/h.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!