De Fiat Punto Evo is de opvolger van de Grande Punto en wil net als die laatste het B-segment veroveren met respect voor het leefmilieu en de veiligheid. Daartoe rekent het Turijnse merk op zijn nieuwe motoren, waarvan die op benzine, uitgerust met een elektrohydraulische klepsturing die de inlaat controleert. De eerste van deze MultiAir-motoren is de 1.4. Aan dieselzijde zal Fiat ook de 1.3 MJET van de tweede generatie aanbieden.
Op bepaalde markten zal de Italiaanse constructeur flexfuel-oplossingen lanceren, die zowel op benzine rijden als op aardgas of LPG. Alle versies zullen ook standaard uitgerust zijn met een stop-startsysteem. En vervolgens omvat het Blue&Me-systeem de functie Eco :Drive Info, die de bestuurder informeert over zijn rijstijl en hem aanwijzigingen geeft om zijn verbruik te verminderen. Het Blue&Me kan ook worden gekoppeld aan een geïntegreerd TomTom-navigatiesysteem.
Qua veiligheid zal de Fiat Punto Evo zeven airbags tellen, waaronder een knieairbag voor de bestuurder. Het arsenaal aan elektronische rijhulpmiddelen is erg volledig, met onder andere een statische bochtverlichting via de mistkoplampen, ESP, ABS, EBD en een vertrekhulp voor op hellingen. Deze herdoopte evolutie van de Grande Punto werd 3 centimeter langer (4,06 meter), terwijl de breedte (1,69 meter), de hoogte (1,49 meter) en de wielbasis (2,51 meter) niet veranderen. De Punto Evo zal worden voorgesteld op het salon van Frankfurt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!