Fisker heeft gekozen voor de 'praktische en snelle' optie voor zijn elektrische pick-up Alaska, die al werd aangekondigd als een van de nieuwigheden in de catalogus. Hij rust op de basis van de Ocean en maakt gebruik van dezelfde motoren, met 290 dan wel 544 pk. In de laatste configuratie accelereert hij in 3,9 seconden van 0 naar 96 km/u. Dat is een indrukwekkende tijd voor een utilitair voertuig, zelfs een elektrische. Met 290 pk duurt dezelfde oefening iets meer dan 7,2 seconden. De basisaccu heeft een capaciteit van 75 kWh en een geclaimde actieradius van 370 km. De Long Range variant heeft een 113 kWh-batterij met een theoretische actieradius van 547 km. De 400-voltarchitectuur levert naar verwachting 250 kW laadvermogen.
Verlengbare laadbak
De 5,3 meter lange pick-up heeft een laadbak van 1,37 meter. Dat is niet erg lang. Maar dankzij een ingenieus systeem kunnen de achterzetels in de cabine neergeklapt worden en kan de wand ingetrokken worden om een laadlengte tot 2,80 m te bekomen. Dit modulaire systeem staat bekend als de 'Houdini bed divider'. Fisker biedt ook originele accessoires zoals een cowboyhoedhouder, een zaklapmhouder en een grote bekerhouder tussen de stoelen. In de VS zal de Fisker Alaska naar verwachting een basisprijs rond de 45.000 dollar krijgen (ongeveer 42.000 euro), maar in Europa zal de prijs waarschijnlijk hoger liggen. Leveringen worden verwacht in 2025.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!