Ford had eerder al beelden van de B-Max vrijgegeven en van de gelegenheid gebruikgemaakt om uitleg te geven over zijn achterste schuifdeuren zonder B-stijl, die een grote opening vrijmaken om in te stappen. Nu deze kleine eenvolumer, die 11 centimeter langer is dan de Fiesta, officieel onthuld wordt op het salon van Genève, gunt hij ons een blik op zijn uitgebreide veiligheidsuitrusting. Het Active City Stop-systeem kan de auto tot stilstand brengen om botsingen bij lage snelheden te vermijden, bijvoorbeeld wanneer een voorganger bruusk vertraagt of stopt.
De B-Max zal ook de eerste Europese Ford zijn die uitgerust is met het SYNC-systeem van de constructeur. Deze connectiviteitstechnologie verbindt gsm's en muziekspelers via Bluetooth of via een USB-poort. Ze schakelen dan over op een handsfree modus en kunnen via spraakcommando's bestuurd worden. In het systeem is ook een geautomatiseerde SOS-functie geïntegreerd die dankzij gps-technologie de positie van het voertuig kan doorgeven. Het SYNC kan met de hulpdiensten communiceren in meer dan dertig landen. Deze service zal gratis worden aangeboden aan de Ford-klanten.
Alle B-Max'en zullen over Econetic-technologie beschikken, met onder meer een elektrische stuurbekrachtiging en een schakelindicator. Bepaalde modellen zullen ook recht hebben op remenergierecuperatie om de batterij op te laden. Het dieselgamma omvat een 1.5 van 75 pk (4,1 l/100 km), een afgeleide van de 1.6 van 95 pk (4,0 l/100 km), die eveneens in de catalogus staat. Bij de benzinemotoren bestaat het aanbod uit de 1.0 EcoBoost van 100 of 120 pk (4,9 l/100 km), een 1.4 Duratec van 90 pk en een 1.6 Duratec van 105 pk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!