Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Ford Fiesta: een trapje hoger

Verwachte lancering : 01-04-2017

Geschreven door Olivier Duquesne op 30-11-2016

Met de komst van de Ka+ hijst Ford de Fiesta een trapje hoger. Deze nieuwe generatie is luxueuzer en meer technologisch, met Sync 3, terwijl hij ook iets groter werd.

De veertigjarige Ford Fiesta overschrijdt een kaap met deze zevende generatie: hij gaat het hogerop zoeken. De nieuwe Fiesta plaatst zich tussen de Ka+ en de Focus en speelt de kaart van de technologische verleiding en verfijning. Bovendien krijgt hij een luxeversie van het merk Vignale. Er komt ook een ST-Line en een Titanium, naast een allewegenversie Active Crossover. Het aanraakscherm van acht duim domineert de middenconsole kan onder meer een B&O Play-audiosysteem van Harman bedienen dat is geïntegreerd in Sync 3 en dat met stembediening kan worden aangestuurd.

Extra veilig

De veelzijdige stadsberline wordt 7 centimeter langer en blijft als drie- en als vijfdeurs bestaan. Ford geeft hem een uitgebreide veiligheidsuitrusting, met tot twee camera’s, drie radars en 12 ultrasone sensoren. Hij is zelfs de eerste die gebruik kan maken van een geëvolueerde antibotsassistent met voetgangerherkenning. Je kan de nieuwe Fiesta handenvrij parkeren dankzij het automatische parkeersysteem. En wanneer je uit een parkeerplek wegrijdt, kan hij waarschuwen voor naderend verkeer. Bovendien kan hij verkeersborden herkennen en automatisch de grootlichten aansturen.

Brede keuze

Op benzine begint het gamma met de 1.1-driecilinder van 70 of 85 pk. De 1.0 Ecoboost van zijn kant is er met 100, 125 of 140 pk. Voor dieselrijders is er de 1.5 TDCi met 85 pk en een CO2-uitstoot van 82 g/km of met 120 pk en 89 g/km. De versies met meer dan 100 pk hebben achteraan schijfremmen. De meest geëvolueerde modellen krijgen een vectoriële koppelverdeling. Ford belooft verder een kortere remafstand en meer grip in bochten. In hun zorg om de Fiesta te verfijnen hebben de ingenieurs de trillingen en rolgeluiden verminderd. Bij 100 km/h belooft de constructeur een daling van deze stoorzenders met 7 procent.

Sync3 B&O Play

Het verbonden multimediasysteem Sync 3 controleert de geluidsinstallatie, de navigatie en de smartphone-applicaties zoals Glympse of Spotify, en dat zelfs via stembediening. Standaard wordt het geleverd met een 6,5 duim groot aanraakscherm, maar je kan ook voor een scherm van 8 duim kiezen. Bovendien dompelt het optionele audiosysteem B&O Play de inzittenden in een gesofisticeerde geluidsbeleving van 675 Watt, ontwikkeld door Ford en Harman. Dit systeem gebruikt 10 luidsprekers, waaronder een subwoofer en een centrale speaker op het dashboard. Dat alles beleef je terwijl je je rit in de gaten houdt achter een instrumentenbord met een 4,3 duim groot scherm, met je handen op een verwarmd stuurwiel en onder een panoramisch dak.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten