In Genève heeft Ford de nieuwe generatie van de Focus Clipper voorgesteld, twee maanden na de onthulling van de berlineversies in Detroit. De break pakt uit met geïntegreerde rails over heel de lengte, terwijl de achterklep beschikt over een automatische sluiting en een geïntegreerde spoiler heeft. Over het laadvolume heeft Ford echter nog niets vrijgegeven.
Onder de motorkap vinden we enkel rechtstreeks ingespoten (DI) en drukgevoede krachtbronnen, waaronder de nieuwe EcoBoost-viercilinders. Het dieselgamma bestaat uit de common rail-motoren TDCi Duratorq. De Ford Focus Clipper deelt zijn platform met de Focus vijfdeurs, de Focus vierdeurs, de C-Max en de Grand C-Max. Op termijn zal Ford deze architectuur gebruiken voor tien modellen wereldwijd. De breakvariant zou in Europa goed moeten zijn voor een derde van de verkoop van de nieuwe Focus-generatie en zelfs voor de helft in landen als Duitsland en Italië.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!