De nieuwe, alweer zevende generatie van de Ford Mustang is nauwelijks onthuld of de Amerikaanse constructeur haalt al een extra variant van stal. De Dark Horse is gericht op occasioneel circuitgebruik en introduceert een specifiek label dat een heleboel raceversies vooraf gaat.
De Ford Mustang Dark Horse wordt aangedreven door het bekende Coyote-blok, een atmosferische 5 liter-V8 die voor de gelegenheid opgevoerd wordt tot 500 pk. Die power wordt op de achterwielen losgelaten via een handgeschakelde zesversnellingsbak van Tremec-makelijk, standaard voorzien van een oliekoeler. Om de spinnende achterwielen enigszins in het gareel te houden, komt de Dark Horse ook met een mechanisch sperdifferentieel. De tientrapsautomaat die je kan krijgen op de Ecoboost en de GT V8 is verkrijgbaar als optie.
MagneRide
De Dark Horse verwelkomt ook wijzigingen aan zowel het koetswerk (aero) en het interieur (sportstoelen met blauwe stiksels), als aan het onderstel. De met dikkere stabilisatorstangen gezegende, MagneRide-dempers en versterkte veerpoten gezegende ophanging krijgt een specifieke set-up, die hand in hand gaat met een specifieke afstelling van de stuurinrichting. Verder noteren we opgewaardeerde Brembo-remmen en met Pirelli Pzero PZ4-rubber omgorde 19-duimsvelgen. Om circuitlabeur de baas te blijven, krijgt de Ford Mustang Dark Horse bovendien extra koeling (olie, assen, remmen) en een nieuwe radiator (met krachtigere ventilators).
De productie van de Ford Mustang Dark Horse start in september 2023. Het is nog niet helemaal duidelijk of en wanneer deze versie naar Europa komt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!