De Chinese fabrikanten hebben moeite om in Europa door te breken. Vaak liggen de modellen ver naast onze strenge Europese criteria, soms zijn het zelfs klonen die nauwelijks anders zijn gemaakt dan het origineel. Met de GS5 laat Guangzhou Automobile Co. (GAC) zien dat een Chinees merk wél een degelijk model kan presenteren. Ook al kan deze 4,70 m lange SUV sommige Japanse of Westerse inspiraties niet verbergen. De fabrikant ontkent echter elke vorm van kopieerwerk in het persbericht: “GAC Motor respecteert de internationale normen” in termen van marketingstrategie. Aan de mechanische kant wordt de GS5 aangedreven voor een 1,5 liter-viercilinder turbo, beschikbaar met 152 of 169 pk. Het koppel is echter beperkt tot een schamele 165 Nm. De motor is gekoppeld aan een zestrapsautomaat van Aisin. GAC zou ook nog geëlektrificeerde oplossingen kunnen aanbieden. Aan boord is de instrumentatie digitaal. In zijn mededeling steekt het merk niet onder stoelen of banken dat deze aanwezigheid op het Autosalon van Parijs een voorbereiding is op een intrede op de West-Europese markt (GAC is al aanwezig in het oosten).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!