Al in oktober maakte de Hummer zijn comeback als elektrische pick-up, nu is de GMC Hummer EV er ook als SUV. Die is nog steeds even decadent, maar krimpt wel iets in de lengte om wendbaarder de worden, zowel op als naast de gebaande paden. De kortere wielbasis houdt echter ook een aderlating in qua vermogen.
51 cm korter
De wielbasis van de GMC Hummer EV SUV is 9 inch (22,86 cm) korter dan bij de pick-up, wat volgens GMC een groot voordeel oplevert qua manoeuvreerbaarheid op en naast de weg. In totaal is de Hummer EV SUV zelfs 51 cm korter dan de pick-up. Dankzij de vierwielsturing heeft hij wel een kleinere draaicirkel (10,8 m) dan de Ford Mustang Mach-E! De kortere wielbasis zou echter niet zo'n impact hebben op de binnenruimte: de passagiersruimte zou quasi identiek moeten zijn, terwijl er nog steeds tot 2.316 liter aan kofferruimte is met de zetels plat. De koffer bereik je via een horizontaal openende deur die zelfs verder kan openzwaaien dan de auto breed is, om een zo groot mogelijke opening te verkrijgen.
480+ km range
Waar de kortere wielbasis van de GMC Hummer EV SUV wel invloed op heeft, is op het batterijpakket. Er is minder plek voor de cellen, waardoor de elektromotor ook minder stroom kunnen trekken. Het maximale vermogen bedraagt dus 842 pk tegenover de dikke 1.000 pk van de pick-up. Een sprint naar de 100 km/u in 3,5 seconden is echter nog steeds mogelijk, terwijl de range nog steeds een dikke 300 mijl (483 km) moet bedragen. Opladen kan tot 300 kW en je kan de Hummer EV SUV als stroombron gebruiken voor je elektrische apparaten (tot 3 kW) of zelfs andere EV's (tot 6 kW).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!