Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Homologatie voor de Caterham R300

Geschreven door Olivier Duquesne op 17-06-2009

De superlichte Caterham Seven Superlight R300 is erin geslaagd zijn Europese homologatie te krijgen. Hij kan dus nu het Kanaal oversteken, tot groot jolijt van liefhebbers van sterke sensaties.

Dankzij de steun van het technisch centrum in Dunton (Essex) van Ford, dat sinds het faillissement van MG-Rover de motoren van de Seven levert, heeft Caterham de Europese homologatie van de Superlight R300 rondgekregen. Hierdoor kan de Britse ambachtelijke constructeur dit model, dat tot dusver enkel aangepast was aan de tolerantere Britse wetgeving, makkelijker uitvoeren. Een onmisbare stap als je weet dat Caterham 50 procent van zijn productie buiten het Verenigd Koninkrijk verkoopt, en dan vooral in Duitsland, Frankrijk, Italië, Japan en de VS.

De Superlight R300 maakt gebruik van een Ford Duratec-motor van twee liter met 175 pk en 188 Nm. Met zijn 515 kilo heeft deze roadster een verhouding gewicht-vermogen van 339 pk per ton. Hij sprint van 0 tot 100 km/h in 4,5 seconden, terwijl de topsnelheid 140 mph (225 km/h) bedraagt. De overbrenging wordt verzekerd door een manuele zesversnellingsbak. Hoewel de Seven nog altijd spartaans is, krijgt hij toch standaard een keyless go-systeem. Bij de opties vinden we een informatievergaringssysteem, een droog carter en een sperdifferentieel

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten