Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Smartphonespecialist Huawei waagt zich aan luxelimousine

Geschreven door Frédéric Kevers op 12-08-2024

Naast tablets en smartphones gaat Huawei ook elektrische auto's bouwen. En de Chinese techconstructeur mikt hoogt, want met de Stelato S9 mikken ze op de BMW i7 en de Mercedes EQS.

Het Chinese Huawei, bekend om zijn smartphones en aanverwante communicatietechnologie, waagt zich nu ook op de automarkt. En ze mikken hoog, want met de in samenwerking met BAIC gebouwde Stelato S9 hebben ze een elektrische luxelimousine ontwikkeld die de concurrentie wil aangaan met een BMW i7, Mercedes EQS of Lucid Air.

2024 Huawei Stelato S9

De Huawei Stelato S9 is een flinke knaap. Het slanke, maar wat generisch ogende koetswerk van de elektrische limousine is 5,16 meter lang, 1,99 meter breed en 1,49 meter hoog. Binnenin combineert de Stelato S9 hoogwaarde technologieën (waaronder het Huawei Harmony OS 4-besturingssysteem) met weldadige luxe (waaronder de zogeheten zero-gravityzetels). 

Specs, rijbereik en prijs

De Huawei Stelato S9 komt in drie configuraties: twee achterwielaangedreven varianten met 304 pk (met de keuze tussen een batterij met een capaciteit van 79,9 kWh en een accupakket van 97,6 kWh) en een vierwielaandrijving met 524 pk. Afhankelijk van het batteripack biedt de elektrische auto een actieradius tot 721 km, weliswaar berekend volgends de genereuze CLTC-norm zijn. De snelste versie sprint van 0 naar 100 km/u in 3,9 seconden.

2024 Huawei Stelato S9

In China wordt de achterwielaangedreven basisversie van de Huawei Stelato S9 verkocht vanaf 399.800 yuan, omgerekend een dikke 50.000 euro. Dat is miinder dan de helft van wat BMW vraagt voor een i7 of Mercedes voor een EQS. Maar of dat ook wil zeggen dat deze elektrische luxelimousine naar Europa komt, durven we betwijfelen.

 

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten