Een zeer beperkte facelift van de Hyundai Bayon, weliswaar. Want technisch houdt deze SUV alles min of meer bij het oude. Waardoor je dus opnieuw enkel dient te kiezen of je die mildhybride en 100 pk sterke 1.0 T-GDi wil koppelen aan de manuele zesbak dan wel de gerobotiseerde zeventraps met dubbele koppeling.
Verder dient er vermeldt te worden dat het navigatiesysteem nu bij de tijd gehouden wordt via Over The Air-kaartupdates, dat je bijkomende sfeer kan brengen in het interieur via de (optioneel meerkleurige) LED-verlichting en dat de tweede generatie eCall nu automatisch de hulpdiensten verwittigt als de airbags worden geactiveerd.
Zoek de verschillen
Het leeuwendeel van de verandering zit dus in de algemene looks, al gaat het hem ook daar om niet veel meer dan accentswijzigingen. Zoals de ledstrip die nu de koplampen verbindt (en zodoende de Seamless Horizon-lichtsignatuur creëert). De grille moet wat stoerder ogen, een solidere indruk die verder onderstreept moet worden door de lichtjes hervormde bumper.
Ook de stootstopper achteraan werd lichtjes getekend, al zijn daarmee dan wel ineens alle veranderingen op en aan de kont behandeld. Dien je eveneens op te merken: de nieuw ontworpen 16- en 17-duimers evenals - toch als ze door hun eigenaars werden gekozen - de vier nieuwe metaalkleuren. (Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic en Vibrant Blue Pearl).
Mocht dat hele verhaal nu redelijk bekend in de oren klinken, dan hoeft dat inderdaad niet te verbazen. De Hyundai i20 werd recent namelijk met dezeflde ingrediënten opgefrist. De vernieuwde Hyundai Bayon wordt binnenkort verwacht in de showroom, de vernieuwde i20 staat daar nu al te schitteren.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!