De Hyundai i20 evolueert eigenlijk vooral onder de motorkap, waar minder dorstige viercilinders worden geplaatst die bovendien minder van het giftige NOx uitstoten. Daarom wordt de 1.6 CRDi uit het aanbod van deze enkel in Europa verkrijgbare Koreaan geschrapt. Wie een i20 met een dieselmotor wil, kan dus enkel nog een 1.4 CRDi bestellen, maar heeft wel de keuze tussen drie vermogensversies. De varianten met 75 en 90 pk zakken net onder de grens van 115 g/km aan CO2-uitstoot. Maar ook de 90 pk, die voortaan is gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak, stoot maar 109 g/km uit. Een roetfilter is uiteraard standaard op alle diesels.
In het interieur zou de i20 stiller moeten werken dankzij meer dempend materiaal onder de motorkap. Alle versies behouden het standaard ESP (nog steeds uitzonderlijk in dit segment) en worden voortaan ook met een noodremhulp uitgerust. Op sommige versies verschijnen buitenspiegels met geïntegreerde richtingaanwijzers, wat meteen de enige vermeldenswaardige uiterlijke wijziging is. In het interieur is de dashboardverlichting niet langer rood maar blauw. De uitrustingscatalogus ten slotte is licht geëvolueerd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!