Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Hyundai i20

Geschreven door Olivier Duquesne op 05-08-2010

Ter gelegenheid van een 'facelift' krijgt de Hyundai i20 Euro 5-motoren. Aan zijn veiligheidspalet, dat al standaard ESP omvatte, wordt een noodremhulp toegevoegd. Uiterlijke wijzigingen zijn er nauwelijks.

De Hyundai i20 evolueert eigenlijk vooral onder de motorkap, waar minder dorstige viercilinders worden geplaatst die bovendien minder van het giftige NOx uitstoten. Daarom wordt de 1.6 CRDi uit het aanbod van deze enkel in Europa verkrijgbare Koreaan geschrapt. Wie een i20 met een dieselmotor wil, kan dus enkel nog een 1.4 CRDi bestellen, maar heeft wel de keuze tussen drie vermogensversies. De varianten met 75 en 90 pk zakken net onder de grens van 115 g/km aan CO2-uitstoot. Maar ook de 90 pk, die voortaan is gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak, stoot maar 109 g/km uit. Een roetfilter is uiteraard standaard op alle diesels.

In het interieur zou de i20 stiller moeten werken dankzij meer dempend materiaal onder de motorkap. Alle versies behouden het standaard ESP (nog steeds uitzonderlijk in dit segment) en worden voortaan ook met een noodremhulp uitgerust. Op sommige versies verschijnen buitenspiegels met geïntegreerde richtingaanwijzers, wat meteen de enige vermeldenswaardige uiterlijke wijziging is. In het interieur is de dashboardverlichting niet langer rood maar blauw. De uitrustingscatalogus ten slotte is licht geëvolueerd.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten