In onze contreien beperkt Hyundai het SUV-gamma tot de Kona, de Tucson en de Santa Fe. Op de Noord-Amerikaanse markt komt daar deze Palisade bij, een SUV die een lengte van 4,98 meter en 7 zitplaatsen combineert met een heleboel luxe en comfort. Daarbij hebben de ontwerpers rekening gehouden met de immer dorstige Amerikanen, want het interieur telt maar liefst 16 bekerhouders.
Ook leuk is de zogeheten Driver Talk-technologie, een soort intercom die de bestuurder de mogelijkheid geeft om apart te communiceren met de passagiers op de tweede en die op de derde zitrij. Het systeem heeft een een slaapstand, waarbij het geluid van de audio-installatie gedempt wordt op de achterste zetelrijen als de inzittenden een uiltje willen knappen. De Hyundai Palisade beschikt tevens over een innovatief ventilatiesysteem in het dak dat de luchtstroom van de airconditioning optimaliseert, alweer om het de passagiers achterin zo comfortabel mogelijk te maken.
En Europa?
De Hyundai Palisade wordt aangedreven door een direct ingespoten, maar nog atmosferisch ademende V6-krachtbron. Het aan een achttrapsautomaat gehangen 3,8 liter-benzineblok ontwikkelt een vermogen van 295 pk voor een maximaal koppel van 355 Nm, dat piekt bij 5.000 toeren per minuut. Voor de aandrijving vertrouwt de SUV op het HTRAC AWD-systeem met centrale meerplatenkoppeling die de koppelverdeling tussen beide assen regelt. Deze 4x4-aandrijving komt met een specifieke Snow-rijmodus en met de mogelijkheid om het differentieel te blokkeren.
Europese ambities koestert Hyundai niet met de Palisade, die in de zomer van 2019 gecommercialiseerd wordt in de Verenigde Staten. Al weet je maar nooit met de ambitieuze Zuid-Koreanen. Kia bouwt eveneens een zevenzitter op de technische fundamenten van deze Palisade, die Telluride zal gaan heten. En die een hybride aandrijving zou krijgen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!