Ondanks het succes van zijn SUV-modellen houdt Mercedes vast aan de terreinbreak, want op de IAA van München 2023 debuteert de nieuwe E-Klasse All-Terrain. Echt geheim kan je het recept moeilijk noemen: het gaat nog steeds om een avontuurlijk uitgedoste break die vierwielaandrijving combineert met wat extra bodemvrijheid. In het geval van de nieuwe Mercedes E All-Terrain hebben we het over een extra rijhoogte tot 4,6 centimeter. Op de snelweg doet de standaard gemonteerde luchtvering het koetswerk automatisch zakken, zodat het brandstofverbruik gedrukt wordt.
LEES OOK onze test met de nieuwe Mercedes E-Klasse
Je zal de nieuwe Mercedes E-Klasse All-Terrain kunnen bestellen als benzine, als diesel en als plug-inhybride -en uiteraard enkel met de 4Matic-vierwielaandrijving. De stekkerversie verliest wat laadvolume (1.675 liter aan kofferruimte in de plaats van 1.830 liter), maar pronkt wel met een elektrisch rijbereik van 102 kilometer.
- Mercedes E 220d 4Matic MHEV: 2.0-L4 (197 pk)
- Mercedes E 300de 4Matic PHEV: 2.0-L4 (313 pk)
- Mercedes E 450 4Matic MHEV: 3.0-L6 (381 pk)
Lancering Mercedes E-Klasse All-Terrain
De nieuwe Mercedes E All-Terrain staat niet alleen wat hoger op zijn poten, maar onderscheidt zich ook door zijn specifieke neuspartij met twee horizontale lamellen. Verder combineert het koetswerk van de avontuurlijke terreinbreak aangepaste bumpers met specifieke zijschorten en wielkastbeschermers uit kunststof. Samen met aangepaste off-roadmodi voor de aandrijflijn en speciale 4x4-menu's voor het MBUX-infotainment moeten die aanpassingen het terreintalent van de All-Terrain verder aanscherpen. Want anders dan bij de gemiddelde GLC of GLE is het wél de bedoeling dat je deze Mercedes regelmatig vuilmaakt.
De nieuwe Mercedes E All-Terrain wordt begin 2024 in België gecommercialiseerd. Prijzen zijn er nog niet.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!