De neus van de Jaguar XF Sportbrake is identiek aan die van de berline. Maar vanaf de middenstijl onderscheidt de break zich. De verlengde daklijn zorgt voor 48 millimeter extra hoofdruimte achterin ten opzichte van de vierdeurs. De achterbank kan neergeklapt worden in 60/40-configuratie. Op die manier komt een laadvolume van 1.675 liter vrij, net als een laadlengte van precies 197 centimeter. De kofferklep is voorzien van een soft close-functie en kan als optie gemotoriseerd worden.
De Jaguar XF Sportbrake is 4.966 millimeter lang en heeft recht op een nieuwe pneumatische achterophanging. Die past zich automatisch aan de belasting aan, dankzij het Adaptive Dynamics-systeem (ADS) van Jaguar. Dat controleert permanent de ophanging en past de demperwaarden tot 500 keer per seconde aan. De XF Sportbrake, die op het salon van Genève onthuld zal worden, rijdt uitsluitend op diesel. Voorin liggen de 2,2 liter grote turbodiesels met vier cilinders (van 163 en 190 pk) en de V6 van 3 liter (245 of 275 pk). Deze vier motorversies worden allemaal gekoppeld aan de automatische versnellingsbak met acht verhoudingen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!