Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Kia Carens

Geschreven door Olivier Duquesne op 27-09-2012

De nieuwe generatie van de eenvolumer Kia Carens verandert volledig van stijl op het salon van Parijs. De Koreanen benadrukken echter dat hij niets inboet aan functionaliteit of moduleerbaarheid.

aan functionaliteit of moduleerbaarheid.

De nieuwe Kia Carens, die is onthuld op het salon van Parijs (29 september - 14 oktober) heeft een veel meer verfijnde en moderne lijn dan zijn voorganger. Hij werd bovendien korter en lager. Toch is de wielbasis 50 millimeter gegroeid. Daardoor kan de slechts 4,5 meter lange eenvolumer nog steeds tot zeven passagiers vervoeren. De moduleerbaarheid is bovendien verzorgd, met een neerklapbare rugleuning voor de passagiersstoel om lange voorwerpen te kunnen transporteren. De tweede zitrij bestaat uit drie individuele stoelen die elk apart kunnen worden neergeklapt. De twee extra stoelen in de koffer verdwijnen onder de vloer wanneer je ze niet nodig hebt, waarna een vlakke laadvloer vrijkomt.

Onder de motorkap biedt Kia een 1.6-benzinemotor met 135 pk en een 2.0 met 177 pk aan. Het dieselaanbod bestaat uit een 1.7 in twee vermogensversies: 115 en 136 pk. De ingenieurs hebben dit laatste blok nog verbeterd om de uitstoot terug te dringen. Dankzij onder meer stop-start stoot de zuinigste Kia Carens niet meer dan 118 g/km aan CO2 uit. De basisversnellingsbak is een manueel exemplaar met zes versnellingen, maar de krachtigste benzine- en dieselmotor zijn als optie verkrijgbaar met een zestrapsautomaat.

Een interessant item is de tweede binnenspiegel waarmee ouders hun kroost op de achterbanken in de gaten kunnen houden. De snelheidsregelaar en -begrenzer is standaard. Voor de veiligheid zijn de jongste computersimulatietechnieken gebruikt om de kooi van de auto zo sterk mogelijk te maken. Er is onder meer veelvuldig gebruik gemaakt van staal met hoge weerstand. Interessante opties zijn een spoorassistent, xenonlampen en een automatische parkeerassistent.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten