Koenigsegg heeft in Genève de productieversie van de Regera onthuld. De supersportieve coupé is een rechtstreekse rivaal van de Bugatti Chiron. En om zijn concurrent met 1.500 pk de loef af te steken kiest het Zweedse merk voor elektromotoren van 700 pk naast zijn drukgevoede 5.0-V8 met 1.115 pk, waarbij het motorgeweld oploopt tot 2.000 Nm. Zo spurt hij van 0 naar 100 km/h in 2,8 seconden, van 0 naar 200 km/h in 6,6 seconden, van 0 naar 300 km/h in 10,9 seconden en van 0 naar 400 km/h in "minder dan 20 seconden". Bij de hernemingen doet hij er 3,9 seconden om van 150 km/h naar 250 km/h te gaan.
Gewijzigd concept
Koenigsegg heeft, ten opzichte van de conceptcar die in 2015 voorgesteld werd, meer dan 3.000 wijzigingen doorgevoerd aan de Regera. Zo wordt er meer bepaald een elektrische spanning van 800 volt gebruikt, een première in de autosector voor een productiewagen. Deze 'megacar' weegt 1.590 kilo en heeft zijn KDD-overbrenging (Koenigsegg Direct Drive) zonder versnellingsbak behouden. In plaats daarvan vinden we een rechtstreekse verbinding terug tussen de elektrische motoren van de achtertrein en de hydraulische koppeling van de motor.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!