De Huracán EVO gaat uit zijn dak met de Spyder die verwacht wordt op het salon van Genève begin maart. Het is een logisch vervolg voor de evolutie van het model, na de lancering van de coupé begin dit jaar. Lamborghini geeft de Spyder natuurlijk ook de V10 met 640 pk en 600 Nm. Deze atmosferische 5.2 behoudt al zijn kracht en energie met een 0 tot 100 km/u in 3,1 s, waarmee de Spyder slechts 0,2 seconden toegeeft op de coupé. De 0 tot 200 km/u wordt bereikt in 9,3 s. De topsnelheid blijft gelijk op 325 km/u. De machine van 1542 kg kan in 32,2 m van 100 km/u tot stilstand remmen. Deze facelift gaat vooral gepaard met een nieuw infotainmentsysteem en een update van verschillende elektronische systemen zoals de magnetorheologische ophanging.
5 keer beter
De ploegen in Sant’Agata Bolognese hebben gezwoegd op de aerodynamica. Waar de coupé het 6 keer beter deed dan de pre-facelift, blijft de Spyder niet achter met een verbetering met factor 5. Lamborghini belooft dat, met of zonder dak, het comfort gelijk blijft in de kuipzetels. Deze ontwikkelingen, vooral zichtbaar aan de bumpers en luchtinlaten, vereiste een nieuw ontwerp aan de achterkant. De uitlaatpijpen zijn zo hoger. De muziek van de V10 kan de cockpit in, zelfs met dak dicht, dankzij de achterruit die naar beneden kan. Het dak openen of sluiten duurt 17 s en kan ook tijdens het rijden, tot 50 km/u. In Europa zal het model naar verwachting ongeveer €250.000 kosten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!