Het door petrolhead Eugenio Amos geleide project vertrekt van een originele Lancia Delta 16v, waarvan zowel het koetswerk, het onderstel als de aandrijflijn onder handen genomen worden om er een Futurista van te maken. Automobile Amos plant een oplage van 20 exemplaren, die ongeveer 300.000 per stuk zullen kosten.
Eigenlijk zou de Futurista reeds zijn opwachting maken op het Concorso d'Eleganza Villa d'Este, maar Automobile Amos kreeg de wagen niet tijdig klaar. De tweede poging op Grand Basel in Zwitserland bleek wel de goede.
Koolstofvezel
De Lancia Delta Futurista krijgt een tweedeurskoetswerk uit aluminium en een uit koolstofvezel opgetrokken frontpartij, die het gewicht drukken tot 1.250 kilogram. Dat maakt de Integrale van de 21e eeuw 90 kg lichter dan het origineel. Binnenin vinden we analoge wijzers, ouderwetse drukknoppen en nostalgische Recaro-zetels.
De aanpassingen aan de krachtbron zorgen ervoor dat de Futurista een vermogen van 335 pk ontwikkelt. Automobile Amos versterkte de originele versnellingsbak van de Lancia Delta Integrale en paste ook de differentiëlen aan met het oog op een neutraler rijgedrag.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!