De kleine Lancia Ypsilon krijgt er bij zijn generatiewissel twee achterdeuren bij, al vallen die niet zo op, want de handgrepen werden discreet geïntegreerd in de C-stijlen. Met zijn 3,84 meter is deze stadsauto 6 centimeter gegroeid. De wielbasis is echter identiek gebleven (2,39 meter), en de breedte en hoogte (1,67 en 1,51 metetr) namen zelfs met 2 centimeter af. Hoewel deze Ypsilon duidelijk verschilt van zijn voorganger, houdt hij er opnieuw een aparte look op na. Ook nu weer wordt hij verkrijgbaar in tweekleurige uitvoeringen en pakt hij uit met een premiumuitrusting.
De nieuwe Ypsilon wil het opnieuw chic spelen en blijft mikken op een vrouwelijk cliënteel. Om hen te overtuigen heeft Lancia een uitgebreid personaliseringsprogramma in het leven geroepen: het Italiaanse merk belooft liefst zeshonderd mogelijke configuraties dankzij een combinatie van zeventien verschillende koetswerkkleuren (waaronder vier Bicolore-uitvoeringen), drie uitrustingsniveaus (Silver, Gold en Platinum), zes binnenbekledingen en drie soorten lichtmetalen velgen. Voor de meest veeleisenden die hun Ypsilon op maat willen aankleden, is er daarnaast nog het Lineaccessori Lancia-programma.
De Ypsilon kan onder meer worden uitgerust met het Blue&Me-TomTom LIVE, een navigatiesysteem met 4,3 duim groot aanraakscherm dat beschikt over een verkeersinformatiesysteem via gsm en waarmee je de telefoon kun bedienen. Een andere optie is het Magic Parking, de tweede generatie intussen van dit halfautomatische parkeersysteem. Met dit systeem, dat geactiveerd wordt na een druk op een knop, moet de bestuurder enkel nog gas geven en remmen; het stuurwerk zelf neemt de auto voor zijn rekening. Op die manier parkeert de Ypsilon zichzelf in een ruimte van 4,6 meter lang.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!