De nieuwe generatie 2.0-turboviercilinders op benzine en diesel van Jaguar-Land Rover heet Ingenium en verspreidt zich stilaan doorheen het gamma. Zo hebben de Discovery Sport en de Range Rover Evoque voortaan recht op de Ingenium op benzine, die er met 240 of 290 pk is. De krachtigste versie krijgt standaard een “Dynamic”-koetswerkkit. De Evoque kan met deze 290 pk-viercilinder van 0 naar 100 km/h sprinten in 6,3 seconden en haalt een topsnelheid van 231 km/h. Toch verbruikt hij volgens de constructeur tot 15 procent minder dan de oude 2.0-turboviercilinder met 240 pk. Voor dieselrijders was er al een Ingenium-tweeliter met naar keuze 150 of 180 pk, maar voortaan is die er ook in een biturbovariant met 240 pk en 500 Nm aan koppel.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!