Land Rover heeft een resem wijzigingen aangebracht aan de Freelander. Uiterlijk krijgt de SUV zowel voor- als achteraan lichtblokken met ledtechnologie. Binnenin doet een nieuw aanraakscherm van 7 duim zijn intrede in de middenconsole, die overigens zelf werd aangepast als gevolg van het verdwijnen van het numerieke klavier. Bovendien werd de draaiknop van het Terrain Response vervangen door toetsen. Qua motoren blijven de diesels ongewijzigd in gebruik. Aan benzinezijde wordt de zescilinder echter vervangen door een zuinigere viercilinder met 240 pk. Deze volledig van aluminium vervaardigde Si4 2.0 GTDi kan een CO2-normuitstoot van 224 g/km voorleggen, wat overeenkomt met een gemengd normverbruik van 9,6 l/100 km.
De motor starten gebeurt met de sleutel op zak. Bovendien krijgt de Freelander een nieuwe, 'intelligente' elektrische parkeerrem, die de remkracht aanpast aan de helling van de weg waarop de auto staat geparkeerd. Ook het uitrustingsaanbod evolueert. Zo is er het stembedieningssysteem Say What You See, waarbij visuele aanwijzingen worden gegeven op het scherm. Het navigatiesysteem werd verbeterd. Het maakt nu gebruik van een snellere harde schijf en de mogelijkheid om een 'ecologisch' traject te vragen.
Nog qua uitrusting beschikt de achteruitrijcamera over een 'sleephulp', met een grafiek op het scherm om de positie van de trekhaak weer te geven. Land Rover maakt ook gewag van een standverwarming die over zeven dagen kan worden geprogrammeerd zodat het interieur op de gewenste tijdstippen kan worden voorverwarmd. Wat multimediaopties betreft ten slotte, kan worden gekozen voor een surround-hifisysteem van Meridian, dat gebruikmaakt van 17 luidsprekers en 825 watt ontwikkelt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!