Pas op, in essentie zou je kunnen stellen dat ook de C10 REEV een elektrische auto is. Net als de gewone C10 wordt de SUV namelijk altijd aangedreven door zijn elektromotor. De 1,5 liter-viercilinder onder de kap dient dan ook enkel als generator. Een 215 pk sterke generator...
Is de 28,4 kWh aan batterijvermogen opgesoupeerd - ter vergelijking: de gewone C10 doet het met 69,9 kWh - dan schiet de benzinemolen in actie. Wat ineens de actieradius van deze Leapmotor boost tot 950 kilometer, een afstand die je af zou moeten kunnen haspelen aan een gemiddelde van 0,4 l/100 km (10 g/km CO2). Puur op je batterijen zou je dan weer 145 kilometer ver moeten raken.
Ook aan de snellader
Uiteraard kan je het ding ook aan de stekker hangen, waarbij die lader zowel mag voorzien in gelijk- als in wisselstroom. Over de laadvermogens wil Leapmotor nog niet veel kwijt, het enige wat we mogen weten is dat je aan de snellader met de 65 kW die je daar moet halen in 18 minuten de helft van je elektrisch vermogen kan tanken.
Wie geïnteresseerd zou zijn in het volledige verhaal, kunnen we alleen maar doorverwijzen naar het komende autosalon van Brussel. Daar gaat de Leapmotor C10 REEV namelijk in première.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!