Op de NAIAS (van 12 tot 25 januari in het Amerikaanse Detroit) pakt Lexus de GS F uit. De 4.915 millimeter lange berline ruilt zijn hybride aandrijflijnen in voor de atmosferische vijfliter-V8 van de RC F. De achtcilinder hoest 473 pk op bij 7.100 o/m en ontwikkelt een koppel van 527 Nm. Zoals de meeste Lexus-motoren heeft hij een dubbele injectie, direct en indirect, terwijl hij bovendien kan overschakelen van een klassieke Otto-cyclus (voor optimale prestaties) naar een Atkinson-cyclus (voor een lager verbruik). Hij is gekoppeld aan een achttrapsautomaat.
Het vurige karakter van de GS F wordt onderlijnd door een aantal aanpassingen aan het koetswerk, vooral dan aan de bumpers en de lichtblokken. Het chassis is herwerkt en de auto krijgt een differentieel met vectoriële koppelverdeling. Hij zet zijn Duitse rivalen een neus met zijn leeggewicht van 1.830 kilo, wat zo'n 200 kilo minder is dan gebruikelijk in dit ultrasportieve segment. Al laat Lexus helaas nog geen prestatiecijfers los. Temeer omdat het hier om een Amerikaanse versie gaat.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!