De Londense taxi's verlaten de Britse eilanden in een poging om het Europese publiek te verleiden met hun jongste generatie, de TX4. De linksgestuurde versies worden gebouwd in China, waar net zoals in Europa rechts wordt gereden. Net zoals zijn voorgangers werd de TX4 specifiek ontworpen als taxi. Hij kan acherin vijf personen vervoeren, die door een ruit met hoge weerstand worden gescheiden van de bestuurder. Een audiosysteem staat in voor de communicatie tussen de taxichauffeur en zijn klanten en voor rolstoelgebruikers werd een speciale toegangsklep voorzien.
De London Taxi TX4 wordt aangedreven door een viercilinder-turbodiesel van 2,5 liter, die 101 pk en 240 Nm ontwikkelt. Met een gemengd normverbruik van 8,8 liter diesel per 100 kilometer en een CO2-uitstoot van 212 g/km komt deze Euro 4-motor niet in aanmerking voor fiscale boni. Hij wordt naar keuze gekoppeld aan een manuele of een automatische versnellingsbak, telkens met vijf verhoudingen. De TX4 toont zich in de stad bijzonder wendbaar en zou zelfs in smalle straten rechtsomkeer kunnen maken. De linksgestuurde versie kan in België besteld worden bij de Franse invoerder London Taxis.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!