Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Lotus Elise S Cup mag ook de weg op

Geschreven door Olivier Duquesne op 19-01-2015

De Lotus Elise S Cup is voor het circuit ontwikkeld, maar heeft ook een straathomologatie, in tegenstelling tot de Cup R. Daarmee kan je je Elise over de weg naar het circuit rijden in plaats van op een aanhangwagen.

De Lotus Elise S Cup is bedoeld voor gentlemen drivers die ook op de openbare weg van hun kleine roadster willen genieten. Hij krijgt hetzelfde stroomlijnpakket als de Cup R, die zelf alleen op gesloten circuits mag rijden. Daardoor geniet de S Cup een neerwaartse druk van 66 kilo bij 160 km/h en 125 kilo bij zijn topsnelheid van 225 km/h. Omdat zijn hoofdroeping op het circuit ligt, wordt hij standaard geleverd met een rolkooi en een harnas. Bovendien is het elektrische circuit aangepast aan de aanwezigheid van een hoofdzekering en een brandblusser.

De 932 kilo lichte Brit wordt aangedreven door een 1.8 die onder druk wordt gezet door een Magnuson R900-compressor met Eaton VTS-techniek. Met zijn 220 pk laat hij de Elise S Cup van 0 naar 100 km/h optrekken in 4,6 seconden. De tweezitter is fijngeslepen op Lotus' eigen testpiste in het Britse Hethel, maar ook op Nürburgring in Duitsland. De ingenieurs zijn op zoek gegaan naar het beste compromis tussen straat- en circuitgebruik. Op het 3,5 kilometer lange circuit van Hethel bleek hij liefst 3 seconden sneller dan een standaard Elise S.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten