Bij Lotus hebben ze hun sportwagens het liefst zo licht en zo extreem mogelijk. Maar soms moet zelfs de Britse constructeur compromissen sluiten, zoals met deze GT410. Dat is een wat comfortabele, luxueuzere en dus geciviliseerdere variant van de GT410 Sport. Aan het aandrijfgeheel raakt Lotus niet. Achterin ligt dezelfde 3,5 liter-V6 met supercharger die nog steeds 410 pk sterk is, maar de ophanging kreeg wel een wat zachtere set-up
Terwijl de Sport-versie vooral wil schitteren tijdens trackdays, heeft de Lotus GT410 recht op een aantal aanpassingen die hem dagelijks bruikbaar moeten maken. Om de zichtbaarheid naar achteren te verbeteren, monteert Lotus zowel een aangepaste spoiler als een achteruitrijcamera. Om het comfort te optimaliseren, doet de GT410 het met meer geluidsisolatie, met zachtere Sparco-sportstoelen en met extra opbergvakken. Ook standaard aanwezig: een airo. En het multimediasysteem komt met DAB-radio en Apple CarPlay-functionaliteiten.
In Engeland is de GT410 bovendien 3000 Britse pond goedkoper dan de GT410 Sport.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!