De centraal opgestelde motor is een aangepaste 3.5 V6 VVT-i van Toyota, die 280 pk bij 6.400 o/m en 342 Nm bij 4.700 o/m ontwikkelt. Dankzij deze motor, met een dubbele variabele kleplifthoogte, haalt de Evora een topsnelheid van meer dan 250 km/h (160 mph) en trekt hij in minder dan 5 seconden op van 0 tot 100 km/h. Wat het interieur betreft, zijn de twee achterste plaatsen enkel geschikt voor kinderen (Isofix-bevestigingspunten standaard) of voor volwassenen voor een korte rit. Wanneer ze niet worden gebruikt, kunnen ze dienstdoen als opbergruimte. De koffer is uitgerust met een koelsysteem om de warmte afkomstig van de motor te temperen. Er is net plaats voor een set golfclubs (volume van 160 liter).
Deze 2+2-coupé van 1.350 kilogram rust in de beste Lotus-traditie op een nieuw, licht onderstel van aluminium, met Bilstein-schokdempers en Eibach-veren. Hij is ook uitgerust met een spoiler en een diffusor achteraan. Binnenin wil het lederen interieur een eigentijdse cocon zijn, met aangenaam aanvoelende materialen, een wijzerplaatverlichting met blauwe leds en stijlvolle tellers, aldus het persbericht van Lotus. Het handschoenkastje kan zelfs van een afstand worden geopend. Toch is de Evora een sportieveling, getuige de Recaro-stoelen. De Britten hebben een beroep gedaan op de Japanners van Alpine voor een audiosysteem met navigatie en aanraakscherm, Bluetooth en een aansluiting voor een iPod of andere mp3-speler. Het scherm kan ook dienen voor de weergave van de beelden afkomstig van de optionele achteruitrijcamera.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!