Het belangrijkste nieuws voor de GranTurismo S valt te rapen op motorgebied. Het merk met de drietand lepelt in plaats van de 4.2 V8 van 405 pk een 4.7-achtcilinder van 440 pk in het motorcompartiment. Om de S-badge te verdienen heeft de GT bovendien zijn automatische versnellingsbak met koppelomvormer vaarwel gezegd en ingeruild voor een manuele gerobotiseerde zesbak in transaxale-opstelling. Het remsysteem kennen we al uit de Quattroporte GTS en werden ontwikkeld in samenwerking met Brembo. De schijven verzekeren gespierde vertragingen en bestaan vooraan uit een legering van gietijzer en aluminium. De rode remklauwen zijn uitgerust met zes zuigers. De Italiaanse volbloed onderscheidt zich van de standaard GT door enkele subtiele details aan het koetswerk en door de combinatie van Poltrona Frau-leer en Alcantara in het interieur.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!