Na de gesloten Maserati MC20 volgt nu de open versie. En die heet Roadster noch Spyder, maar Cielo. Dat is mooi Italiaans voor hemel. De Maserati MC20 komt met een harde dakconstructie uit een stuk, gezegend met een transparante glassectie die je kan verduisteren met een druk op de knop. Het openen en weer sluiten hoeft niet langer dan 12 seconden te duren. Een rechtopstaand achterruitje moet de wervelingen in de cockpit tot een minimum reduceren. Het koffervolume bedraagt 100 liter, of zelfs 150 liter als je ook de bagageruimte in de neus meetelt. De Maserati MC20 Cielo zet 1.540 kilogram op de weegschaal, zowat 65 kilogram meer dan de coupé.
LEES OOK Test: Maserati MC20 Nettuno (2021)
De Maserati MC20 Cielo doet het zonder achterruit en zonder transparante motorafdekking, de achterklep krijgt wel een gigantische drietand als decoratie. Een camera zorgt er intussen voor dat je altijd ziet wat er zich achter deze Maserati afspeelt. Tussen de aangedreven achterwielen ligt de gekende Nettuno-krachtbron, een drukgevoede V6 die een cilinderinhoud van 3 liter combineert met een piekvermogen van 630 pk en een maximumkoppel van 730 Nm. De Cielo heeft aan 3 seconden genoeg om van 0 naar 100 km/u te sprinten en haalt een topsnelheid van 320 km/u. In een latere fase zou het gamma uitgebreid worden met een 100% elektrische variant van de Maserati MC20.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!