Met wereldwijd 200 verkochte wagens vorig jaar is het Maybach-avontuur voor de Daimler-groep niet echt een succes te noemen. Maar de luxetak van de Mercedes-familie zet door en stelt op het salon van Peking een facelift voor. De keuze voor het Chinese evenement is niet onlogisch, gezien de commerciële mogelijkheden in dit deel van de wereld. Bovendien. En bovendien is de nieuwe stijl duidelijk aangepast aan de Aziatische smaak.
De 'nieuwe' Maybach onderscheidt zich duidelijk door het nieuwe verchroomde radiatorrooster, dat nu opgesplitst is. De koplampen werden aangepast om plaats te maken voor leddagrijlichten. Ook de bumpers, de motorkap en de buitenspiegels ondergingen een esthetische ingreep. Onder de motorkap heeft de zes liter grote V12 van de 57 en 62 S recht op 18 pk extra, waardoor hij nu 630 pk ontwikkelt. Het verbruik bedraagt volgens het gemengde normverbruik nog 'slechts' 15,8 l/100 km, tegenover 16,4 voordien. De 57 en 62, waarvan de 5.5-motor zijn vermogen van 550 pk behoudt, hebben een normverbruik van 15 l/100 km (een winst van 0,9 l/100 km), wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 350 g/km.
De auto's van 5,7 (57) en 6,2 meter (62) werden 11 millimeter langer en 17 mm breder, wat voor de interieurruimte natuurlijk weinig uitmaakt. Het luxemerk biedt zijn passagiers als optie absolute discretie. Zo kunnen klanten kiezen tussen een volledig ondoorzichtige scheidingswand tussen het voorste en het achterste deel van het interieur en zijn ook elektrische gordijntjes verkrijgbaar om het achtercompartiment te beschermen tegen blikken van buitenaf. Voor de bestuurder is het dan onmogelijk om de weg achter zich te zien. Gelukkig beschikt hij echter over een camera met verschillende schermen. De auto kan trouwens ook worden opgevormd tot bioscoop, dankzij een centraal scherm van 19 duim. Ten slotte breidt Maybach zijn garantie uit tot acht jaar of 200.000 kilometer.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!