Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Maybach 57 & 62

Geschreven door Olivier Duquesne op 26-04-2010

De Maybach-limousines hebben een facelift gekregen. Hun uiterlijk werd herzien, de 6.0- V12 krijgt er enkele paarden bij en de wagen wordt een centimeter langer. Het belangrijkste onderscheid tussen de 57 en 62 blijft de wielbasis.

Met wereldwijd 200 verkochte wagens vorig jaar is het Maybach-avontuur voor de Daimler-groep niet echt een succes te noemen. Maar de luxetak van de Mercedes-familie zet door en stelt op het salon van Peking een facelift voor. De keuze voor het Chinese evenement is niet onlogisch, gezien de commerciële mogelijkheden in dit deel van de wereld. Bovendien. En bovendien is de nieuwe stijl duidelijk aangepast aan de Aziatische smaak.

De 'nieuwe' Maybach onderscheidt zich duidelijk door het nieuwe verchroomde radiatorrooster, dat nu opgesplitst is. De koplampen werden aangepast om plaats te maken voor leddagrijlichten. Ook de bumpers, de motorkap en de buitenspiegels ondergingen een esthetische ingreep. Onder de motorkap heeft de zes liter grote V12 van de 57 en 62 S recht op 18 pk extra, waardoor hij nu 630 pk ontwikkelt. Het verbruik bedraagt volgens het gemengde normverbruik nog 'slechts' 15,8 l/100 km, tegenover 16,4 voordien. De 57 en 62, waarvan de 5.5-motor zijn vermogen van 550 pk behoudt, hebben een normverbruik van 15 l/100 km (een winst van 0,9 l/100 km), wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 350 g/km.

De auto's van 5,7 (57) en 6,2 meter (62) werden 11 millimeter langer en 17 mm breder, wat voor de interieurruimte natuurlijk weinig uitmaakt. Het luxemerk biedt zijn passagiers als optie absolute discretie. Zo kunnen klanten kiezen tussen een volledig ondoorzichtige scheidingswand tussen het voorste en het achterste deel van het interieur en zijn ook elektrische gordijntjes verkrijgbaar om het achtercompartiment te beschermen tegen blikken van buitenaf. Voor de bestuurder is het dan onmogelijk om de weg achter zich te zien. Gelukkig beschikt hij echter over een camera met verschillende schermen. De auto kan trouwens ook worden opgevormd tot bioscoop, dankzij een centraal scherm van 19 duim. Ten slotte breidt Maybach zijn garantie uit tot acht jaar of 200.000 kilometer.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten