Er worden maar 15 exemplaren gebouwd van de Sabre, exclusief voor de Amerikaanse markt, met naar verluidt een prijskaartje van bijna 3 miljoen dollar. Het model is gebaseerd op de Senna, maar krijgt een wat eleganter koetswerk. Elk exemplaar wordt volledig naar de wensen van de klant geconfigureerd door MSO. Zo zien we op de foto's al een mooie blauw-carbonzwart exemplaar en eentje met de Marlboro-kleurstelling van de McLaren MP4/4, de meest succesvolle F1-bolide van het merk.
Dankzij de meer flexibele homologatieregels in de VS gaan de mogelijkheden ook verder dan wat je in Europa zou kunnen doen. Dat zijn vaak stomme details als de plaatsing van de achterlichten, de grootte van de achtervleugel en waar je de nummerplaat kwijt moet.
351 km/u
Onder de kap zit dezelfde aandrijflijn als in de Senna, maar deze Sabre mag wat vrijer ademen (opnieuw dankzij minder strenge emissienormen in de VS), waardoor de 4.0 V8 in dit geval 835 pk levert. Dankzij een meer gestroomlijnd koetswerk en vermoedelijk wat minder downforce dan de Senna, al zegt McLaren niet precies hoeveel, haalt de Sabre een topsnelheid van 351 km/u. Dat is 16 km/u sneller dan de Senna. Daarmee is het volgens McLaren de snelste tweezitter die het merk ooit heeft gebouwd. Inderdaad, want de veel snellere Speedtail en F1 zijn... driezitters.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!