De ingenieurs van AMG in Affalterbach hebben de SUV GLC een sportiever karakter willen geven. Zo rustten ze de Mercedes-AMG GLC 43 uit met de 3 liter grote biturbo-V6 van de C 450 AMG, die een vermogen levert van 367 pk en een koppel van 520 Nm. De krachtbron wordt gekoppeld aan een 9G-Tronic-automaat, die tussengas geeft bij het terugschakelen in Sport en Sport Plus-modus. De Mercedes-AMG GLC 43 spurt van 0 naar 100 km/h in 4,9 seconden; zijn topsnelheid werd begrensd op 250 km/h.
Dynamisch
De AMG 43 GLC doet een beroep op een AMG Ride Comfort-sportophanging, die gebaseerd is op het Air Body Control-systeem. De adaptieve schokdemping beschikt over drie modi: Comfort, Sport en Sport Plus. Het ESP heeft eveneens drie werkingsniveaus. De 4Matic-vierwielaandrijving (standaard) is geprogrammeerd om de klemtoon te leggen op de achterwielen (69 procent). Het Dynamic Select, dat ingrijpt op de werking van het gaspedaal, het stuur, de ophanging en de versnellingsbak, heeft 5 modi, waaronder een 'Eco'-modus met freewheelfunctie tussen 60 en 160 km/h.
Eigen stijl
Deze AMG-versie van de GLC heeft een diamantvormig radiatorrooster en zwarte velgen van 19 duim met 5 dubbele spaken. Achteraan zien we twee dubbele uitlaten en een diffusor. Binnenin zijn natuurlijk sportstoelen van de partij, net als het sportstuur van AMG. Het interieur is grotendeels bekleed met leer en Dinamica-microvezel. De Mercedes-AMG GLC 43, die onthuld wordt in New York, is bij ons te koop vanaf juni.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!