De Mercedes-AMG GLE 63 en 63 S Coupé krijgen ook de EQ Boost-behandeling dankzij een elektrisch systeem op 48 V dat de milieu-impact een beetje beperkt (al verbruiken ze nog steeds 11,5 l/100 km) en een kleine bonus van 22 pk en 250 Nm kan geven bij het vertrekken en hernemen. Maar verder zitten er geen revoluties onder de kap, want we vinden er nog steeds een 4.0 biturbo-V8 met cilinderuitschakeling onder gedeeltelijke belasting. Voor de 63 ontwikkelt hij 571 pk en 750 Nm, de 63 S heeft 612 pk en 850 Nm.
280 km/u
De SUV-coupé krijgt ook de 4Matic+-vierwielaandrijving en een AMG SpeedShift TCT 9G-automaat met 9 versnellingen. Om de mastodont tot stilstand te brengen heeft AMG remschijven van 400 mm vooraan en 370 mm achteraan gemonteerd. En om op koers te blijven hebben de GLE Coupé’s recht op luchtvering en een antirolstabilisatie. De 0 tot 100 km/u is achter de rug in 4 seconden voor de 63 en in 3,8 tellen voor de 63 S, terwijl die laatste ook doorstoomt tot 280 km/u waar de 63 blijft steken op 250 km/u.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!