Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes E 300e en 300de: twee plug-in hybride oplossingen

Verwachte lancering : 01-01-2019

Geschreven door Olivier Duquesne op 13-10-2018

De Mercedes E 350e trekt zich terug om binnenkort vervangen te worden door de E 300 en de 300de met een dieselmotor. De twee varianten blijven plug-in hybrides.

De S-Klasse is hybride met een benzine-V6 en de C-Klasse met een 4-cilinder diesel. De E-Klasse mengt de twee oplossingen: een 4-cilinder benzinemotor met 211 pk of een even grote diesel met 194 pk, allebei met een 90 kW (122 pk) sterke elektromotor. Ze hebben een 9-trapsautomaat en een 13,5 kWh grote lithium-nikkel-mangaan-kobalt-batterij. De E 300e beschikt over een totaalvermogen van 320 pk en 700 Nm om naar de achterwielen te sturen, terwijl de E 350e die hij vervangt 286 pk en 550 Nm had. De 300e is dan ook sneller met een 0 tot 100 km/u in 5,7 seconden (vergeleken met 6,2 s). Het officiële verbruik, volgens de gecorreleerde NEDC-cyclus, op 2 l/100 km, ofwel 45 g CO2/km. Het elektrisch rijbereik bedraagt 50 km.

Als diesel

Aan de kant van de E 300de slikt de 4-cilinder diesel. Het gecombineerde vermogen komt neer op 306 pk. Met een verbruik van 1,6 liter per 100 km blijven de CO2-emissies beperkt tot 41 g/km voor de sedan en 44 g/km voor de break. Met de optionele 60 liter-tank is het totale bereik zelfs groter dan 1000 km. De E 300de heeft een elektrisch bereik van minimum 52 km. Rijden zonder verbrandingsmotor is mogelijk tot “meer dan” 130 km/u. De batterij, zowel bij de diesel als de benzine, is opgeladen in 1,5 tot 5 uur.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten