De Europese veroveringstocht van het Chinese MG begon in 2020 met de EHS, een plug-inhybride SUV die wat later het gezelschap zou krijgen van de MG HS met klassieke verbrandingsmotor op benzine. En die SUV is nu aan zijn tweede generatie toe. De nieuwe HS/EHS is eigenlijk een MG-versie van de Roewe RX5/eRX5 die moederhuis SAIC verkoopt in de Volksrepubliek.
In vergelijking met zijn vooranger is het koetswerk van de nieuwe MG HS/EHS wat langer (+10 cm) en wat lager (-3 cm), die wielbasis groeit met 4,5 centimeter en bedraagt nu 2,77 meter. Die toegenomen afmetingen moeten de SUV wat meer ruimte bezorgen, zowel op de achterbank als in de koffer. Het laadvolume bedraagt nu 507 liter (+44 liter). Het dashboard van de MG HS/EHS wordt gedomineerd door twee naast elkaar gemonteerde displays van 12,3 inch.
ICE of PHEV
De MG HS wordt aangedreven door een 1,5 liter-turbobenzine die een piekvermogen van 170 pk combineert met een maximumkoppel van 275 Nm, die je kan krijgen met een manuele zes- of een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling. De plug-inhybride aandrijfgeheel van de MG EHS combineert een 1,5 liter-krachtbron van 142 pk met een elektromotor die 209 pk sterk is.
Het accupakket van de MG EHS Plug-in Hybrid heeft een capaciteit van 24,7 kWh en belooft een WLTP-rijbereik van dik 120 kilometer (tegenover 16,6 kWh en 52 km voor het uitgaande model). De lancering staat gepland voor het najaar van 2024, maar het is nog niet helemaal duidelijk welke varianten invoerder Astara gaat aanbieden in België.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!