In 2020 maakte de (Mini) Moke een voorzichtige comeback. Met dank aan ene Isobel Dando, voormalig Sales Manager bij BMW en Commercial Director bij Rolls-Royce. Zij stampte Moke International uit de grond als zelfstandig merk, zonder enige link met het huidige Mini en dus BMW. Maar wel met het originele, iconische ontwerp. Aanvankelijk betrof het een oplage van 56 in Frankrijk gebouwde exemplaren, maar dankzij een partnerschap met de Britse Fablink Group gaat de (Mini) Moke weer gewoon in productie. Voorlopig enkel in het Verenigd Koninkrijk, voor een som van omgerekend 23.250 euro.
>> Lees ook - Noun NosMoke is elektro-Moke
Opvallend: het gaat om de originele (Mini) Moke, gebouwd op basis van de originele tekeningen. Dus niet om een gemoderniseerde versie met elektrisch aandrijfgeheel. Onder de motorkap schuilt een 1,1 liter-krachtbron die 68 pk en 93 Nm ontwikkelt, wat net volstaat om de Moke aan een topsnelheid van 110 km/u. De ophanging zou wel verbeterd zijn, onder meer door de installatie van moderne remmen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!