De Mini One D, die verkrijgbaar is vanaf september, doet een beroep op een viercilinder-diesel van 1,6 liter die voorzien is van een gemeenschappelijke inspuitbuis en een variabele turbo en die 90 pk en 215 Nm ontwikkelt. Dat is 20 pk minder dan de Cooper D, het enige dieselaanbod bij Mini op dit moment. Deze motor wordt gekoppeld aan een versnellingsbak met zes verhoudingen. Voor de sprint van 0 tot 100 km/h heeft de Mini One D 11,5 seconden nodig, terwijl zijn topsnelheid 182 km/h bedraagt. Hoewel hij over een stop-startsysteem beschikt en over een functie die de remenergie recupereert, verbruikt hij niet minder dan zijn krachtigere broer. Het normverbruik volgens de gemengde cyclus bedraagt voor de One D immers evenzeer 3,9 l/100 km, waardoor de CO2-uitstoot 104 g/km blijft. Dat betekent dat ook deze versie recht geeft op een overheidspremie van 15 procent op de aankoopprijs, terwijl hij bovendien 3.000 euro goedkoper is dan de Cooper D.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!